torsdag 21 januari 2010

Oj, vilken dag. Jobba, hämta A på fritids, sortera tvätt och tvätta några maskiner, fylla på pellets, städa hela huset (lite fuskstädat blev det kanske, men ändå!), skjutsa T till och från tennisen och nu så har jag varit och storhandlat. Puh! Skönt att det är fredag i morgon :) Datorn stod och ropade på mig när jag kom hem från affären, kan inte låta bli att skriva några rader.

När jag åkte till tennisen hade jag börjat med maten och satt på riset på spisen, underförstått att B skulle fortsätta med den sysslan. När jag kom hem stod fönstret på vid gavel och fläkten på full effekt, gissa vad som hänt...?! Alldeles riktigt. Min käre make hade inte uppfattat att jag i förbifarten sa att jag hade satt på riset så efter en stund hade brandvarnaren satt igång och tjuta för full hals. (länge leve brandvarnare! Man kan inte ha för många.) Bara att börja om från början och sätta på nytt ris.
Jag trodde aldrig att den kastrullen någonsin mer skulle kunna koka ris igen, men efter B:s intensiva gnuggande med Svinto så är den nog nästan till och med finare än förut :)

Inte klokt vad mycket snö det är! Så underbart! Ska försöka komma ut lite i helgen och passa på njuta av vintern medans den är kvar.

Nej, nu ska jag nog krypa till kojs för idag. Tack och godnatt!
Kram L :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill nog framhålla att det var jag som satte på nytt ris. :-) Lite äventyr i vardagen skadar inte. Och ska man inte testa brandvarnaren med jämna mellanrum?

...jaha, det finns en testknapp... jaja. Provar den nästa gång.

/B