söndag 24 januari 2010

Konstigt att det ska vara så svårt att komma igång med någon sorts träning. När man väl har motivationen och möjligheten är det något annat som sätter käppar i hjulet.

Dottern har nyligen börjat på tennis och nu ska de börja med nybörjargrupper för vuxna...! Fick frågan om jag ville börja och eftersom jag alltid velat lära mig att spela tennis såg jag chansen - nu eller aldrig! Det börjar om en timme och nu överväger jag starkt att inte gå - för jag har inget att ta på mig! Jag har ju inte tränat på hur många år som helst, det finns ingenting i min garderob som ens påminner om någon sorts träningskläder. Jo förresten, ett par snygga sportshorts som jag köpte oprovade på GK:s för några år sedan. Och passar dom? Jag får dom i alla fall nästan över höften...

Nej, jag får ta nesan och vara pinsamt konstigt klädd första gången och gå dit i det bästa jag kan komma upp med så får jag nog ta svängen förbi någon sportaffär innan nästa gång. Om det blir någon mer gång ;)

Jo, jag måste ju ge det en chans i alla fall. Nu eller aldrig! Beach 2010 väntar...!
Sportiga kramar L :)

Inga kommentarer: