torsdag 13 maj 2010



Har alltid varit intresserad av positivt tänkande och hur man själv kan agera och påverka så att omgivningen mår bra och får en positiv anda. Jag är helt övertygad om att om jag är snäll, glad och positiv och visar det för andra så smittar det liksom av sig så de människorna jag möter också kan bli glada och smitta av sig till andra. Tänk vilken underbar värld vi skulle ha om alla var glada!

Det behöver inte vara så stort, svårt och flåshurtigt. Till exempel; för länge sedan jobbade jag som snabbköpskassörska, inte världens mest häftiga jobb kanske men jag tyckte det var riktigt roligt. Under tiden jag satt där roade jag mig med att se om jag kunde få kunden i min kassa att skratta eller åtminstonde le lite grann innan han eller hon lämnat min kassa. Oftast lyckades det! Då blev jag själv glad och kunde sprida min glädje vidare till nästa kund.

Det finns såklart många sidor på internet som handlar om detta, men till min glädje har jag hittat en sida som heter Värdskapet. Den handlar just om att glädja andra och visa på ett gott värdskap. Kika gärna in där, man blir så glad av att läsa om alla små gulliga vardagshistorier och betraktelser. Klicka här så kommer till Värdskapet.

Glada vårkramar från L :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra sätt att tänka. Och du har alltid spridit glädje runt dig!

Kram! TW

Anonym sa...

Hej vännen! Underbart sätt att tänka och du är verkligen en positiv källa! Alltid lika glad! och det smittar av sig.. Tycker om dig! Glad att jag få ha dig som min vän! Många kramar C

Anonym sa...

Absolut L. Du har fått mig att gå runt och tänka glada tankar nästan hela helgen. Så fortsätt att sprida glädje runt omkring dig så ska vi andra försöka att hänga på. =) Kramar från Svägerskan i Vegby