torsdag 12 februari 2009

Coola stjärnor

Satt och rensade lite bilder från mobilen och kom på att jag skulle visa hur sonens rum blev efter renoveringen i våras. Så här såg rummet ut innan målarpenslarna kom fram. Lite beigt och intetsägande för att vara ett barnrum tyckte vi.


Vi målade tre av väggarna vita och tapetserade en blå tapet med vita stjärnor på kortväggen för att få lite New England stuk på det hela. Eftersom A är fem år kändes det som en cool tapet utan att vara varken för barnslig eller för vuxen. En kul detalj som gör rummet väldigt mysigt är det lilla snedtaket som finns på båda sidor av fönstret och som gör att väggen inte blir helt fyrkantig.

Så här såg det ut innan vi var helt klara. Nu är rummet färdigt, eller ja, helt färdig blir man nog aldrig... men färdigare än förut iallafall och jag tänkte ta fler bilder och visa hur det blev, men jag får nog vänta lite tills vi hunnit sanera bort alla bilar, bilbanor och gosedjur och gräva fram golvet under alla legobitar... ;)


Redan innan rummet var klart så byggde min man och A en Thunderbolt tillsammans för att passa in i stilen och som nu har sin självklara plats i taket.

Efter att ha suttit på personalkonferens och koncentrerat lyssnat och pratat hela dagen ska det bli ganska skönt att snart få gå och lägga sig för att sussa på söta örat så jag blir piggelin imorgon igen!

Ha en skön kväll!
Kram o Godnatt
/ L

1 kommentar:

Gnistrande snö sa...

Wow, det blev häftig!
Vilket vackert rum det är, fint fönster och ljusinsläpp.

Ha det så gott!

Kram