tisdag 24 februari 2009

Gott värdskap!

Skolan hade bjudit in till föreläsning om barnuppfostran och gränssättning. Självklart hade jag anmält mig, alltid intressant och nyttigt, man kan nog inte höra alla tips för många gånger. Alltid snappar man upp något nytt.

Men som den stressade mamman man är ibland var jag lite sen och allt hade redan satt igång när jag äntligen kom fram till skolan. Föreläsningen ägde rum i aulan på den blivande högsstadieskolan där jag aldrig hade varit tidigare så jag tog första bästa dörr där det lös och rusade in med andan i halsen. Men jag hamnade inte i aulan som jag trodde, utan mitt bland en massa ungdomar som spelade spel och fikade... hur fel kan man känna sig?

Men fram kom två invandrarkillar och frågade vart jag skulle och en av dem till och med följde med mig och visade vägen. Jag kanske har förutfattade meningar om både tonåringar och invandrarkillar, men jag blev så glad! Så glad, tacksam och överraskad över att det finns så fina ungdomar. Tack vare dessa killar blev mitt första möte med den nya skolan en positiv upplevelse och tanken på att skicka iväg dottern till den skolan om tre år känns inte längre lika skrämmande.

Det kallar jag gott värdskap!

Ta hand om dig!
/Kram L :)

Inga kommentarer: