måndag 2 februari 2009

Att ta saker för givet...

Så lätt det är att ta allting för givet. När allting rullar på så är det så självklart att allt ska fortsätta vara så för alltid.
Ibland kanske det är tur att livet påminner oss om att det kanske inte alls är självklart att det kommer fortsätta vara som det är just nu för alltid. Det kanske är nyttigt att få sig en tankeställare ibland för att försöka leva lite mer i nuet och passa på att njuta av allt det fina och braiga som finns runtomkring oss som vi kanske inte alltid ser utan tar så för givet att det bara ska finnas där. Att vara tacksam över det man har.

Har nyligen fått veta att vår grannfru ska flytta, det kommer att bli tomt. Som tur är kommer hon inte flytta så långt, men ändå. Det kommer bli tomt och annorlunda iallafall. Ingen att tjattra med över gatan, ingen att spontanfika med på sommaren.
Det är när man får sådana besked som man stannar upp och inser hur bra man har det, eller har haft det.
Tack och lov är det inget värre än så som har hänt, det kunde ju vara något mycket värre. Och jag är glad att vi finns kvar i närheten av varandra så vi kommer ju fortsätta att ses då och då, bara inte lika ofta.
Men det är svårt att släppa tanken om att hur lätt det är att ta saker och ting i livet för givet.

Var rädd om dig!
/Kram L :)

1 kommentar:

H A N N A S - F O R M sa...

Förstår dina känslor...min lillasyster och jag pratar med varandra i telefon flera gånger per dag och åker till Peru en längre tid ibland....Guuuud, vad det blir tomt utan henne...Jag blir faktiskt nästan lite deprimerad ett tag..då förstår man hur mycket hon betyder i mitt liv. Vilken tur att din granne inte flyttar så långt!

Varmaste kramen från mig!
Hanna