lördag 24 oktober 2009



Mystider!
Hörde på radion igår att vi har "gråmysigt" väder nu. Vilket underbart uttryck! Gråmysigt, det är ju precis vad det är.

Sitter med en liten martini framför den nya kaminen som ger precis en sån där härlig go värme som vi hoppades att den skulle göra när vi installerade den i somras och hör hur det sprakar hemtrevligt. Ute är det så grått det kan bli och det småregnar lite. Maken stökar för fullt med middagen i köket, barnen pysslar i lugn och ro och allt är bara så där mysigt och harmoniskt som det kan vara ibland på familje-hemma-mysar-lördagar i oktober. Bara att passa på o njuta.

Hoppas bara att det slutar regna i morgon för jag är så sugen på att gå ut i trädgården och börja kratta upp alla löven. Ja, jag vet att man kanske borde vänta tills a l l a löven fallit, men ändå... man kan ju alltid börja lite. Bara för att det är så skönt att vara ute och få röra lite på sig.

Ha nu en riktigt mysig lördagskväll, det tänker jag ha!
Myskramar L :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt!
Själv funderar jag på varför vår 4-åring tycker att det är JÄTTEKUL att kratta löv i lekparken två kvarter bort, men inte alls roligt att göra samma sak i vår egen trädgård...

Kram, TW

Anonym sa...

"Gråmysigt" var ett bra begrepp Lena:) Det ska jag köra på så kan man övergå till "Vintervitt" sen:)

Kram från Madeleine