söndag 16 augusti 2009

Villa Ingeborg har fått en födelsedag!

När vi flyttade in så fick vi rådet från en kunnig auktoritet i ämnet (som vi här hemma till vardags lite slarvigt kallar "mögelmannen") att ta ner glasfiberullen från vinden och byta ut den mot spån, som det var förr i tiden. Så sagt och gjort, en solig sommardag efter fem års ågren fick vi tummen ur och i början av juli tog vi ner all ullen. Vi hittade även diverse gamla spikar, tidningar, prylar och tapeter. Spännande.

I förmiddags skickade jag upp min käre B på vinden för att sprida ut spånet vi hade köpt. (Jag hade gärna gjort det själv men vår vind kräver sin man... ;) Jag bidrog med att stå under vindsluckan och ropa glada och uppmuntrande ord till maken däruppe i mörkret samt ta emot alla resterna av glasfiberull och sopa upp allt spån som ramlade ner.

Rätt vad det var hördes det mitt i molnet av spån och damm ett glatt "wow, skicka upp kameran så ska du få se". På baksidan av murstocken hittade B den här inskriptionen och hälsningen från de som murade den för länge sedan. 14 december 1922. Kul!






Med detta har vi också klarat av och avslutat ett av de största dåliga samveten vi har haft sedan vi flyttade in i Villa Ingeborg. "It's dirty jobb..." Gissa om det är skönt att ha det gjort!

I morgon börjar skolan och vardagen igen.
Kramar från en nöjd L :)

Inga kommentarer: