tisdag 4 augusti 2009

En förmiddag i försomras satt jag och läste en bok om feng shui, det är verkligen intressant och inspirerande. I boken stod det att det första man ska göra är att man ska rensa och städa. Tänkte på garderoben i hallen... öppnade dörren med de nya feng shui-glasögonen på och möttes av en mörk omålad garderob och med en stor hög på golvet av diverse skor, kläder och annat skräp. Ingen tid att förlora tänkte jag, är det någonstans man ska börja fengshuia här hemma så är det här! Så med stor lust och energi strödde jag ut allt i en stor hög på hallgolvet istället... åkte till färgaffären och köpte en burk vitt och började måla! Så skönt det kändes att äntligen ta tag i det vi hade tänkt göra så länge.

Nu är högen på hallgolvet rensad och borta, garderobens gamla fina pärlspont är vitmålad och trägolvet vi hittade under plastmattan lackat. Vilken skillnad! Det är som en helt annan garderob. Så ljust och fräscht det blev. Och vad roligt det är att öppna garderoben och använda den nu till skillnad mot förut.

Varma feng shui-kramar till er alla från L :)

1 kommentar:

S o F sa...

Jag känner de nya fina energierna ända hit när jag ser skillnaden.
Superfint!

Jag älskar att ta tag i stora röjarprojekt då och då och känner mig befriad när jag får slänga skräp som bara står och just skräpar. :)

Det gjorde du bra! Ha det gott.