söndag 3 maj 2009

Fixarhelg


Husets minsta rum kan väl inte ta så lång tid att fixa tänkte vi... det ska ju bara målas. Stackars B, han spacklar och slipar och spacklar och slipar. Det känns som om det aldrig kommer att bli klart. Underarbetet tog mycket längre tid än vad vi någonsin kunde ana, men nu börjar det äntligen närma sig målningsdax!

Min idé föll i god jord! Det kanske är bra att bli sjuk ibland så man får tid att tänka ;). För förutom att slipa i den lilla hallen har vi i helgen röjt i källaren (vilket var välbehövligt...) och fixat ett ställe där jag kan sitta och sy utan att behöva plocka undan efter mig! Tänk så skönt att ha alla sygrejer på ett och samma ställe, och jag kan sätta mig i korta stunder utan att behöva släpa symaskinen fram och tillbaks.
Det är inte riktigt klart än, vi ska måla väggarna vita och fönstret behöver också fixas till, men när det är färdigt så lovar jag att visa bilder. Det blir nog riktigt mysigt att kura in sig där i vinter och sy. Då kanske jag äntligen kan få färdigt alla halvfärdiga lapptäcken som ligger och väntar på att bli klara.

Idag har jag även fått tillbaks både energin och rösten som har varit borta i några dagar. Skönt!

Kram L :)

1 kommentar:

VITA NYANSER sa...

Vad kul att du kikade in till mig och lämnade ett spår = ), då kunde jag hitta hit... Vilken fin blogg du har, jättefina bilder. Vilket fint hus! Jag kommer hit igen...

Kram l-l