onsdag 16 september 2009

Usch vad vi blev lurade.
Barnen fick ett gemensamt playstationspel i julklapp, alla nöjda och glada. Eftersom det bara följde med en kontroll med spelet och vi har två barn så kan du nästan gissa vad som hände ganska snart... precis. Så vi insåg snart att det nog är bäst att vi skaffar en kontroll till så båda spelar tillsammans, samtidigt.

Det finns sådana på stora mataffären nära oss, men eftersom vi hittade samma kontroll för halva priset på nätet så slog snålvattnet till och det kändes som ett otroligt fiffigt alternativ. Gladeligen betalade jag in 219:- på ett konto för att sedan lugna barnen med att "den kommer om två dagar" och vi väntade och vi väntade, men inte kom det någon kontroll. När jag efter nästan två veckor försökte ringa så gick det inte, när jag mailade fick jag inget svar... hm. Efter en titt på hemsidan igen insåg jag raskt att det inte kommer att komma någon kontroll per post till oss. Vi hade blivit lurade. Dragna vid näsan. Vad snopen man blir.

Tur i oturen var det ju ingen större summa pengar iallafall, och jag lärde mig att vara lite mer försiktig när det gäller att handla via nätet. Trist bara att behöva förklara det för de förväntansfulla barnen. Det blir nog en liten sväng till stora mataffären när barnbidraget kommer...

Har du känt att det börjar lukta höst ute på kvällarna?
/Kram L :)

Inga kommentarer: